ادعای اتحادیه اروپا: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بازگشت به برجام را دشوار کرده است

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر ادعاهایی را درباره موضوع هسته‌ای ایران تکرار کرد.

به گزارش مشرق، نماینده اتحادیه اروپا در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای را درباره موضوع هسته‌ای ایران قرائت کرد.

این بیانیه با عنوان «راستی‌آزمایی و نظارت در ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل»، می‌گوید: این یک اولویت امنیتی کلیدی برای اتحادیه اروپاست که تضمین کند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

اتحادیه اروپا ضمن بیان اینکه همچنان به راه‌‎حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است، گفت: ما از همه کشورها می‌خواهیم که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

در این بیانیه ادعا شده است: متاسفیم که ایران تصمیم‌های لازم را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود در چارچوب برجام که اتحادیه اروپا همچنان به آن متعهد است، نگرفته است.

اتحادیه اروپا ضمن بیان اینکه پیشرفت‌های بی‌وقفه هسته‌ای ایران در ۵ سال گذشته بازگشت به برجام را به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز کرده است؛ مدعی شد: خطر یک بحران اشاعه هسته‌ای در منطقه در نتیجه تشدید مسیر هسته‌ای ایران در حال افزایش است.

این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از توسعه موضوع هسته‌ای ایران، ادعا کرد: ایران به‎شدت از تعهدات خود در برجام خارج شده و به دانش برگشت‎ناپذیری دست یافته است.


اتحادیه اروپا با اشاره به غنی‌سازی اورانیوم ایران، مدعی شده که این اقدام «خطرات مرتبط با اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بسیار مهم» را به همراه دارد و نگرانی‌های شدیدی را در مورد نیات ایران ایجاد می‌کند.

این ادعاها درباره موضوع هسته‌ای ایران و برجام در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا در کنار آمریکا از عمل به تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خودداری کرده و اکنون خود را متعهد به این توافق می‌داند.

متهم کردن ایران به خودداری از اجرای تعهدات نیز در حالی صورت می‌گیرد که کاهش تعهدات برجامی ایران اقدامی قانونی و پاسخی به بدعهدی طرف آمریکایی و اروپایی بوده است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه، ۱۹ شهریور، آغاز شده و تا روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) ادامه خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    7 7
    گستاخ های بی شرم !!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      5 3
      وحوش اروپایی از سلاخی اسرائیل حمایت می کنن ولی علیه ایران بیانیه میدن!! خخخخخخ
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      1 5
      امنیت ایران در اخته کردن استثمارگران بی شرم و آدمخوار است و برای نیل به آن مجهز شدن به سلاح اتمی از اوجب واجبات است. یک ایرانی وطن پرست
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      جمعش کنید این برنامه هسته ای سرتاسر شر رو.برای ملت ایران فقط بدبختی اورده این برنامه صلح امیزتون!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    4 4
    والله . تالله قسم این امریکا و اروپا ما را رها نخواهند مگر این از جهات مختلف مقتدر و بی آسیب شویم . اما در مورد تسلیحات نظامی و تقویت انرزی صلح آمیز هسته ای لحظه ای درنگ و تسامح خیانت است به آرمان انقلاب اسلامی . در این انرزی توقف مطلقا ممنوع و هر گونه رکود و رخوت و بی خیالی و مرعوب دشمن قرار گرفتن گناه نابخشودنی است . شرافت و افتخار در این است بدون هیچگونه هراسی در باره انرزی هسته ای که از نفس کشیدن هم برای قلب ملت ایران اسلامی ضروری تر است با کمال قدرت تداوم یابد و اگر به عقب برگردیم دشمن بر ما چیره می شود . تاریخ معلمی بصیر و بینائی است نبایستی با هیاهوی دشمن منفور و مایوس و مستاصل واهمه داشته باشیم و بایستی با اتکال به خدا و اهتمام به امور و اعتماد به نفس در همه جهات مسئله انرزی هسته ای را توسعه و تحکیم ببخشیم . انشاءالله
  • حسین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    8 4
    تا زمانی که زراد خانه اتمی نسازیم هیچ دستاوردی نداشته ایم،فقط تحریم و فشار بر مردم.
  • سید ابوالفضل جلالی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    4 1
    من به‌عنوان یک ایرانی وپزشک متعهد به قوانین بین‌المللی وآشنا به گذشته تاریخی وارتباطات شرق وغرب در یافته ام که هیچ کشوری به فکر منافع ملی ما نبوده نیست ونخواهد بود .ازینرو صلح برجام،را یکطرفه به طبعیت از ترامپ،دولت وقت امریکابرچیدند وما را به تحریم‌های شدیده رنج عذاب انداختند .مناز جامعه بین‌الملل سوال داشتم. چرا آنگاه که قریب بیست کشور جهان سلاح اتمی دارند ما حتی حق فن آوری صلح آمیزه‌ هسته ای، را هم نداشته باشیم گرچه معتقدم برای دفاع حتی باید سلاح اتمی هم داشته باشیم.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    1 4
    تا چشمتون در بیاد
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      بابا رحم کنید چقدر چشم درمیارید خخخخخخخ
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    3 3
    تنها راه تو دهنی زدن به این حرو لقمه ها آزمایش موشک اتمی هست تمام
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 3
    اشاعه سلاح هسته ای یعنی چشم پوشی رو صد کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      منظورت احتمالا منع اشاعه نبوده؟ یه چیزی یه جا شنیدی اومدی کلمات قلمبه سلمبه بلغور کنی.شما افراطیا همتون همینید یه مشت ادم بیسواد
  • ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    بی مایه فطیره دیگر گذشت زمان تعهدات یکطرفه و بدون نتیجه
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    1 0
    سران و حاکمان ایرانی اگر جرأت داشته باشند اگر غیرت و شرافت داشته باشن اگر واداده و بیخاصیت ترسو بزدل نباشن به امریکا و غرب چن ماه مهلت میدن اگر همه تحریمهای ایران برداشته نشود اولین آزمایش هسته‌ای را بزودی انجام خواهند داد
  • ابراهیم از اهواز IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    اش نخورده ودهن سوخته 1 باره بمب هسته ای تولید کنیم بالتر از سیاهی رنگی نیست
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    اینها مخالف دانش برای ایرانند
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    انرژِی هسته ای چرا تو این همه سال نتونست برای قطعی برق کاری بکنه ؟؟؟ فقط و فقط تحریم و بدبختی برامون اورد این انرژی کوفتی و هسته ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس